30 Ağustos 2013 Cuma

MİNNİ MOUSE KURABİYELERİ


                                               
 İşte en keyifli tariflerden biri kurabiye yapmayı çok seviyorum.
 Uzun süredir şeker hamuru kaplamak iin kurabiye tarifleri deniyorum ama bunun lezzetini  ve kıvamını çok sevdim.

MALZEMELER
  • 200 g tereyağ (Oda ısısında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağı kadar)
  • 3 yemek kaşığı badem un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı kakao(ben hamuru yoğurduktan sonra yarısını tarçınlı ve bademli yarısını kakaolu yaptım )
  • şeker hamuru(ben temaya uygun olsun diye siyah, beyaz ve pembe kullandım)
                                                                                                    YAPILIŞI
Tereyağ pudra şekeri ile iyice yoğurulur yumurta eklenip yoğurulmaya devam edilir.Elenen un yavaş yavaş eklenir ele yapışmayacak kıvam alana kadar eklenir. Yoğurulan hamur 2 parçaya ayrılır yarısına kakao eklenir yarısına tarçın ve badem unu eklenip yoğurulur. Hamur buz dolabında yarım saat dinlendirilir.
Dinlenen hamur yağlı kağıt üzerinde açılır kalıpla kesilip 170 derece fırındahafif kızarana kadar (10-15 dakika kadar) pişirilir.
üzeri aynı kalıpla kestiğimiz şeker hamuruyla kaplanır Şeker hamurunu kurabiyeye yapıştırmak için bal kullanılır.







1 yorum:

  1. Merhaba çok güzel görünüyorlar peki kurabiyeler pişerken çöp şişler yanmamış aliminyum folyoya falan mı sardınız

    YanıtlaSil